Once the dust of Social TV hype settles, content recommendation will be changed forever (2/2)


Rapid Innovation in digital time

In this second part of the conversation (part I), Ben Schwarz, CEO, CTOi Consulting, and Nicolas Bry, Senior VP, Orange Vallee, continue their detailed analysis of how to harness Content Discovery and Social TV, and introduce the concept of Blended TV.

Ben and I try then to draw some perspectives related the the mix of Social TV and Content Recommendation.

Why is there so much buzz about the rise of Social TV?

Social TV challenges the paradigm of  TV ratings:

  • Nielsen has analysed the relationsghip between social media buzz and TV ratings. It has shown „significant relationship throughout a TV show’s season among all age groups, with the strongest correlation among younger demos (people aged 12-17 and 18-34), and a slightly stronger overall correlation for women compared to men“.
  • Social media is a great measure of audience engagement, viewers engaging to become content ambassadors on online…

Ursprünglichen Post anzeigen 1.062 weitere Wörter

Advertisements

0 Responses to “Once the dust of Social TV hype settles, content recommendation will be changed forever (2/2)”



  1. Schreibe einen Kommentar

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s




Top-Beiträge

Blog Stats

  • 21,138 hits
Januar 2012
M D M D F S S
« Nov   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Am Besten bewertet

Um neue Beiträge per E-Mail zu erhalten, hier die E-Mail-Adresse eingeben.

Schließe dich 8 Followern an

Top-Klicks

  • -

Seiten


%d Bloggern gefällt das: